fbpx

8 ieradumi augsti efektīviem Google vadītājiem

Google ir plaši pazīstams uzņēmums, kas pieņem lēmumus stingri balstoties datos. Tāpēc nebija nekāds pārsteigums, ka tā vērsās pie saviem statistikas ekspertiem, lai palīdzētu atkodēt slepeno formulu efektīvai vadībai. Google realizēja projektu Oxygen (latviski “skābeklies) (Project Oxygen), kura laikā tika analizēti vairāk nekā 10 000 informācijas biti, tostarp pētījumu rezultātu pārskati, aptaujas un nominācijas augstāko vadītāju balvām un atzinībām, lai noteiktu efektīvāko bosu labāko praksi. Rezultāti pārsteidza daudzus.

Laslo Boks (Laszlo Bock), bijušais Google vecākais viceprezidents cilvēkresursu jomā, stāta: “Uzņēmums vēsturiski pieņēma darbā vadītājus vai paaugstināja amatā cilvēkus, kuri parādīja augstāku tehnisko kompetenču līmeni nekā citi. Tas izrādījās ir pats mazsvarīgākais. Daudz svarīgāk ir izveidot saikni un būt pieejamam.”

Veicot papildus analīzi, tika izveidots saraksts “8 ieradumi augsti efektīviem Google vadītājiem”, kurā ir iekļautas arī tehniskās prasmes, bet tās ir pēdējā vietā (uzskaitīts svarīguma secībā):

  • Būt labam koučam
  • Veidot un attīstīt komandu un nebūt mikro-menedžerim
  • Izrādīt interesi par darbinieku panākumiem un labklājību
  • Būt produktīvam un orientētam uzrezultātiem
  • Būt labam saskarsmē un uzklausīt savu komandu
  • Palīdzēt darbiniekiem karjeras izaugsmē
  • Skaidra komandas vīzija un stratēģija
  • Jābūt pamata (galvenajām) tehniskajām prasmēm, lai varētu palīdzēt un konsultēt komandu

Vēl daži secinājumi, kurus Boka komanda izdarīja, no apkopotajiem datiem.

Darbinieki novērtē vadītājus, kuri ir pacietīgi, līdzsvaroti un pozitīvi

Ar tik ļoti lielo mainīguma un intensitātes daudzumu, kas nāk līdzi ikdienas darbā, darbinieki augstu vērtē vadītājus, kuri ir pacietīgi, līdzsvaroti un pozitīvi. Vidē, kas jau ir pilna ar stresu, vadītāji, kuri ir spriedzē, uzvilkti, nepacietīgi pamatīgi izaicina profesionālo vidi.

Vadītāja fokuss no “darba” uz darbiniekiem

Vadītājiem nepieciešama transformācija, ir jāmaina fokuss no “darba” uz darbiniekiem. Efektīvi vadītāji rūpējas par saviem cilvēkiem, saprotot, ka par darbu un rezultātu rūpējas viņa darbinieki. Tas ir atslēgas moments vadītājam, caur kuru vērtēt un ierobežot savu tehnisko Es.

Jā, vadītājam ir ļoti daudz kas dienās plānā. Bet katra saruna un atbalsts darbiniekam atmaksājas ne tikai ar paveikto darbu, veidā, kā jums vajag, bet darbinieki arī mācās prasmes un īpašības, lai būtu veiksmīgi savā darbā.

Augstākā līmeņa un snieguma vadītāji interesējās par darbinieku dzīvi un karjeru

Es nesaku, ka jums jābūt labākajiem draugiem ar saviem darbiniekiem. Tomēr vadītāji, kas patiesi rūpējas par savu darbinieku panākumiem un labklājību, ir ieinteresēti viņu dzīvēs.

Pamēģiniet, pamainiet savu fokusu uz cilvēkiem, rūpējieties un interesējieties par viņiem un jūs redzēsiet – tas bagātīgi atmaksāsies.

Materiāli izmantoti no: https://www.inc.com/michael-schneider/google-did-an-internal-study-that-will-forever-change-how-they-hire-and-promote-.html?cid=search

Dalīties: