fbpx

Attiecības – darbinieku atbalstam

Pandēmijas laiks ir cilvēkus traumējis, ir sašūpotas un zaudētas vērtības un ir pārdomas par darbu un tā jēgu. Dauzi nesaprot, vai tam, ko dara vispār ir nozīme, vai tas ko ietekmē. Tagad vairāk nekā jebkad darbiniekiem ir vajadzīgi viņu vadītāji, lai palīdzētu orientēties šajos nenoteiktajos laikos. Vadītāji var palīdzēt komunicējot ar saviem darbiniekiem, vaicājot, kā viņiem klājas, kas viņiem vajadzīgs, caur sarunām palīdzēt darbiniekiem atklāt savus personīgos mērķus un jēgu darbam.

Mēģinot pārdzīvot pandēmiju, cilvēki ir saspringti un nobijušies – satraukti par citu, savu veselību un stāvokli pasaulē. Tiem, kam paveicies būt veseliem un karantīnā strādāt mājās, viņu darbs var šķist niecīgs un kaitinošs. Fiziski nošķirti no kolēģiem, klientiem un parastās darba vietas, viņi ir vieni ar saviem datoriem, daļēji, attālināti saskaroties ar tiem, kurus regulāri redzēja klātienē.

Organizāciju vadītāji var palīdzēt saviem cilvēkiem pārdzīvot šos pārbaudījumus – kopā palīdzot viņiem pārdomāt, kāds ir viņu pienesums organizācijai un pasaulei.

Kā to izdarīt?

Viss ir par attiecībām. Grūtos laikos cilvēki var kļūt tuvāki, bet tikai tad, ja apzināti tam pievērš uzmanību. Grūti laiki var būt arī lūzuma punkts. Kā vadītājam, Tavs pienākums ir apdomāt, kā Tu veido un padziļini attiecības ar saviem cilvēkiem šajā jaunajā laikā.

Kādi ir mazie soļo un veidi, kā vari komunicēt ar saviem cilvēkiem, lai parādītu, ka domā par viņiem un Tev rūp?

Velti laiku, lai sazinātos pa tālruni un video zvanos ar tiem, kurus vadi. Pajautā, kā viņiem klājas un kā vari palīdzēt. Tad dari visu iespējamo, lai panāktu to, kas viņiem nepieciešams, pat ja tam nav nekāda sakara ar darbu. “Vadītāji, kuri kalpo” uzskata par savu galveno uzdevumu, kalpot darbiniekiem, lai palīdzētu viņiem sevi iepazīt un augt, sniedzot taustāmu un emocionālu atbalstu.

Palīdzi darbiniekiem atklāt viņu personīgos mērķus. Šajā jaunajā vidē “darbs no mājām”, kurā nav ierasto darba scenāriju, daudziem no mums ir jāuzdod daži pamatjautājumi:

“Kāds tagad ir mans darbs?

Kā es varu palīdzēt organizācijai gūt panākumus?

Ko es vēlos no savas karjeras?”

Atbildes varētu nebūt tādas pašas kā pirms mēneša. Apspried ar darbiniekiem, vai kāds no viņu darba pamatelementiem ir mainījies vai varbūt mainīsies.

Aicini noteikt prioritārā secībā to, ko viņi dara, un, kas viņiem no Tevis ir vajadzīgs, lai būtu efektīvi. Šāda veida sarunas var sniegt nepieciešamo skaidrību par darbinieka individuālajiem darba mērķiem un ikdienas uzdevumiem.

Mudini darbiniekus pārdomāt iespējas pārveidot savu darbu. Līderiem ir jādara viss iespējamais, lai runātu ar darbiniekiem par viņu stiprajām pusēm un to, kā viņi tās var izmantot jaunajā strādāšanas realitātē.

Kādas spējas un talantus viņi vēlētos vairāk izmantot savā darbā nākamajās nedēļās, mēnešos un gados?

Ko viņi vēlētos iemācīties?

Šāda pieeja ļauj izmantot savas stiprās puses – katra unikālās spējas, intereses, zināšanas, tādējādi sniedzot pievienoto vērtību organizācijai. Mans “labākais es” nosaka to, kā es strādāju un darbs kļūst aizraujošāks.

Pašreizējā krīze var būt iemesls katram pārdomāt, kāds ir labums no mana darba un, ko es mainu pasaulē ar savu darbu. Ar savu vadītāju palīdzību, darbinieki var pielāgoties un piešķirt vairāk jēgas savam darbam šajā krīzes laikā un arī pēc tam.

Izmantoti materiāli no F.Gino un D.Cable raksta

Dalīties: