fbpx

15 veidi, kā “es NEZINU” pārvērst “AHĀ!”

15 veidi, kā “es NEZINU” pārvērst “AHĀ!”

Bieži vien koučinga klienti saka: “Es nezinu,” lai gan patiesībā nevēlas apzināties vai ieraudzīt atbildi. Ja tas būtu tik viegli, tad viņi jau sen to būtu izdarījuši. “Es nezinu” var būt dažādi iemesli, bet, ja to pētām – varam nokļūt pie AhĀ! momenta. Viens no visbiežākajiem iemesliem, kādēļ “nezinām”, ir bailes. Jo, iespējams, tas prasīs [...]

Mērķu formulēšana GUDRA un vēl GUDRĀKA jeb SMART & SMARTER

Biznesa mērķu vai sagaidāmo rezultātu definēšana ne vienmēr ir viegls process, bet, nenoliedzami, tas ir viens no būtiskākajiem. Strādājot ar dažādiem uzņēmumiem, ir novērojamas trīs populāras tendences: uzņēmumi un/vai vadītāji, kuri domā, ka [skaidri] definē mērķus, bet patiesībā to nedara vai rezultāts ir ļoti neskaidrs; uzņēmumi un/vai vadītāji definē skaidrus, izmērāmus, racionālus mērķus, bet baidās [...]
Jautājumi biznesa partneriem

Jautājumi biznesa partneriem

Mēs veidojama savus lielos vai mazos biznesus, lai nestu labumu pasaulei, pašrealizētos, nopelnītu utml. Ļoti bieži savu biznesa “lauciņu” izvēlamies neapzināti, kā sistēmu, kurā aizbēgam un ieguldām savu enerģiju, lai gan tā būtu jāvelta neatrisinātām problēmām vai sarežģītām attiecībām kādā citā dzīves jomā. Diemžēl, līdz ar šo enerģiju, mēs pārnesam arī visu to, no kā [...]

Izcilam līderim ir kouča kompetences

Pandēmija maina pasaules nākotni, tā turpina ietekmēt visas jomas gan sociālo, ekonomisko, politisko, gan tehnoloģiju jomu. Vadītāji visos līmeņos saskaras ar pārmaiņām un jaunām situācijām, kas ir katalizators tam, lai adaptētos lomai un apgūtu jaunas prasmes, kompetences, lai vadītu organizācijas cauri nenoteiktībai. Akadēmiskos žurnālos un koučinga praksē vērotais, ļauj izvirzīt priekšplānā 3 svarīgas izcilu līderu [...]

Kā gatavoties koučinga sesijai

“Nē, nē, precīzāk būtu, kā es gatavojos sesijām,” saka Tatjana Dremļuga, kurai jautājām kā vienam no pieredzējušākajiem koučiem Latvijā un Baltijā. Tā kā sesiju, šo vairāk kā 10 gadu laikā ir bijis daudz, tad, protams, ir izstrādājies algoritms, kā esmu gatavojusies pirms un pēc tam ir bijušas sesijas, kuras var saukt par veiksmīgām – gan [...]
Biznesa koučings vs korporatīvais koučings

Biznesa koučings vs korporatīvais koučings

Ar kolēģiem diskutējām par to, kas ir Executive koučings un, kā tas atšķiras no biznesa koučinga? Precīzāk sakot, mēs – kouči šos terminus saprotam, bet kā to īsi un saprotami paskaidrot citiem. Tik daudz jautājumu no mūsu programmu dalībniekiem un potenciālajiem klientiem par šo tēmu… Mēģināšu aprakstīt, pie kā mēs nonācām. Bet atcerieties! Šis sadalījums [...]

Ar ko atšķiras Executive koučings?

Daudzi biznesa kouči dzīvo ilūzijā, ka Executive koučings ir tas pats, kas koučings individuāli ar vadītāju, kurš pats atnācis pie jums uz konsultāciju. Tā tas nav! Un tas var radīt virkni kļūdu vai pat sabojāt jūsu reputāciju. Bet mūsu profesijā, pirmām kārtām, esam atkarīgi tieši no reputācijas, tā kā lielākā daļa klientu nāk pēc ieteikuma. [...]
Nākošā klase biznesa koučinga skolā

Nākošā klase biznesa koučinga skolā

Nākošā klase biznesa koučinga skolā vai kā izvairīties no nepatikšanām Uzrunāju jūs – koučinga bāzes programmu (pēc ICF standartiem ACSTH un ACTP) beidzējus. Bāzes programmās mēs mācām CILVĒKU ATTĪSTĪBAS PRASMES. Tātad, kā attīstīt sevi, savus darbiniekus un klientus. Nākošais attīstības līmenis – tās ir CILVĒKS ORGANIZĀCIJĀ mācības. Kad jūsu klients ir daļa no organizācijas. Un [...]

Mērķi krīzes laikā?

Notiekošais pasaulē ir ielauzies mūsu dzīvēs un mūsu plānos. Esam spiesti pārdomāt savus mērķus. Viens no lielākajiem izaicinājumiem ir sajūta, ka dzīve ir apturēta. Tas rada trauksmi, rodas arī sajūta, ka visa nākotne ir “nolikta uz pauzes”. Patiesībā, mērķu izvirzīšana un nākotnes plānošana ir būtisks mūsu labsajūtas aspekts, jo tas palīdz mazināt bezpalīdzības un kontroles [...]
Attiecības – darbinieku atbalstam

Attiecības – darbinieku atbalstam

Pandēmijas laiks ir cilvēkus traumējis, ir sašūpotas un zaudētas vērtības un ir pārdomas par darbu un tā jēgu. Dauzi nesaprot, vai tam, ko dara vispār ir nozīme, vai tas ko ietekmē. Tagad vairāk nekā jebkad darbiniekiem ir vajadzīgi viņu vadītāji, lai palīdzētu orientēties šajos nenoteiktajos laikos. Vadītāji var palīdzēt komunicējot ar saviem darbiniekiem, vaicājot, kā […]