fbpx

Grūtības deleģēt – ko darīt?

Daudziem vadītājiem deleģēšana ir kaut kas tāds, ko viņi zina, ka vajadzētu darīt, bet nedara. Lai gan pētījumi rāda, ka deleģēšana ir atslēga biznesa izaugsmei un paplašināšanai. Piemēram, Gullop pētījumā (2015) no 143 CEO, kuru uzņēmumi ir Inc. top 500, redzams, ka veiksmīgāki uzņēmumi ir tie, kuru vada vadītāji efektīvi deleģē, tie kļūst ātrāki, rada [...]
6 veidi, kā izaicināt klientu

6 veidi, kā izaicināt klientu

Daudziem koučiem, jo īpaši uzsākot koučinga praksi, šķiet, ka sarunai ir jābūt pozitīvai un klientam no tās jāiziet pacilātam. Tomēr ar koncentrēšanos uz to, lai klients justos labi, nepietiks, ja gribam klientam palīdzēt mainīties. Tikai atzinība un pozitīvisms ne vienmēr palīdz mainīties. Ja viss, ko dari, ir iedrošini, atbalsti un uzslavē, tas var paildzināt pašnoliegumu, […]

Kad uzņēmumi visbiežāk izmanto koučingu

KOUČINGA PIELIETOJUMS ir gana plašs. Un uz koučinga veidiem, pielietojumu var skatīties no dažādiem skatupunktiem. Bet var teikt, ka ir trīs populārākās situācijas vai mērķi, kad organizācijas izmanto koučingu un profesionāla kouča pakalpojumus:

TOP 6 VADĪTĀJU IZAICINĀJUMI. [1.daļa]

Izaicinājumi – ikvienam vadītājam tādi ir. Pētījumi rāda, ka var izveidot populārāko izaicinājumu sarakstu. Katram vadītājam to secība būs atšķirīga, ņemot vērā situāciju, personības iezīmes, prasmes. Un tā, kādi ir vadītāju izaicinājumi?

Vadīšana vs Koučings

Dažās organizācijas jēdzienus “vadīt” un “koučot” lieto kā sinonīmus, tomēr tie ir divi dažādi jēdzieni ar atšķirīgu nozīmi un uzdevumiem. Vadītājs var izmanot abus instrumentus, var vadīt ar koučinga elementiem, bet ir situācijas, kurās ļoti skaidri ir jāieņem viena vai otra loma – vadītājs vai koučs.

15 veidi, kā “es NEZINU” pārvērst “AHĀ!”

15 veidi, kā “es NEZINU” pārvērst “AHĀ!”

Bieži vien koučinga klienti saka: “Es nezinu,” lai gan patiesībā nevēlas apzināties vai ieraudzīt atbildi. Ja tas būtu tik viegli, tad viņi jau sen to būtu izdarījuši. “Es nezinu” var būt dažādi iemesli, bet, ja to pētām – varam nokļūt pie AhĀ! momenta. Viens no visbiežākajiem iemesliem, kādēļ “nezinām”, ir bailes. Jo, iespējams, tas prasīs [...]

Mērķu formulēšana GUDRA un vēl GUDRĀKA jeb SMART & SMARTER

Biznesa mērķu vai sagaidāmo rezultātu definēšana ne vienmēr ir viegls process, bet, nenoliedzami, tas ir viens no būtiskākajiem. Strādājot ar dažādiem uzņēmumiem, ir novērojamas trīs populāras tendences: uzņēmumi un/vai vadītāji, kuri domā, ka [skaidri] definē mērķus, bet patiesībā to nedara vai rezultāts ir ļoti neskaidrs; uzņēmumi un/vai vadītāji definē skaidrus, izmērāmus, racionālus mērķus, bet baidās [...]
Jautājumi biznesa partneriem

Jautājumi biznesa partneriem

Mēs veidojama savus lielos vai mazos biznesus, lai nestu labumu pasaulei, pašrealizētos, nopelnītu utml. Ļoti bieži savu biznesa “lauciņu” izvēlamies neapzināti, kā sistēmu, kurā aizbēgam un ieguldām savu enerģiju, lai gan tā būtu jāvelta neatrisinātām problēmām vai sarežģītām attiecībām kādā citā dzīves jomā. Diemžēl, līdz ar šo enerģiju, mēs pārnesam arī visu to, no kā [...]

Izcilam līderim ir kouča kompetences

Pandēmija maina pasaules nākotni, tā turpina ietekmēt visas jomas gan sociālo, ekonomisko, politisko, gan tehnoloģiju jomu. Vadītāji visos līmeņos saskaras ar pārmaiņām un jaunām situācijām, kas ir katalizators tam, lai adaptētos lomai un apgūtu jaunas prasmes, kompetences, lai vadītu organizācijas cauri nenoteiktībai. Akadēmiskos žurnālos un koučinga praksē vērotais, ļauj izvirzīt priekšplānā 3 svarīgas izcilu līderu [...]