fbpx

Kad uzņēmumi visbiežāk izmanto koučingu

KOUČINGA PIELIETOJUMS ir gana plašs. Un uz koučinga veidiem, pielietojumu var skatīties no dažādiem skatupunktiem. Bet var teikt, ka ir trīs populārākās situācijas vai mērķi, kad organizācijas izmanto koučingu un profesionāla kouča pakalpojumus:

  • SKILLS COACHING jeb PRASMJU attīstīšanai – salīdzinoši īslaicīgas individuālās sesijas, kuru laikā koučs un vadītājs fokusējas un praktiski trenē kādu vadītāja darbā nozīmīgu, konkrētu prasmi vai uzvedības modeli. Piemēram, novadīt gada sapulci, sniegt darbiniekam atgriezenisko saiti utml.
  • PERFORMANCE COACHING jeb REZULTĀTA sasniegšanai – uzņēmums nosaka konkrētu ekonomisko mērķi, un vadītājs, profesionāla kouča atbalstīts, attīstās, virzoties uz mērķi, pārvar grūtības, apgūst nepieciešamās iemaņas utt. Šāda darba rezultāts ir vadītāja biznesa rezultātu paaugstināšanās.
  • DEVELOPMENT COACHING jeb TRANSFORMĒJOŠAI ATTĪSTĪBAI – viena no plašākajām un vispusīgākajām pieejām vadītāja attīstībā vai radušos grūtību pārvarēšanā. Šo pieeju izmanto, kā atbalsta programmu uzņēmumu līderu un potenciālo talantu attīstībai, arī kā atgriezenisko saiti un instrumentu pēc 3600 novērtēšanas. Šeit ir paredzams dziļš transformējošs kouča un vadītāja darbs ar personīgajām un profesionālajām vadītāja īpašībām.

Koučam, pirms uzsākat darbu ar klientu (vadītāju un/vai organizāciju), ir būtiski saprast, kāds ir koučinga mērķis un sagaidāmais rezultāts.

Jo tas:

  • var ietekmēt koučinga fokusu;
  • palīdzēs pārrunās ar klientu, lai vienotos par sadarbības ilgumu, intensitāti;
  • parādīs arī Tavu – kouča profesionalitāti un izpratni par klientam nepieciešamo.

___

Kouča prasmes un profesiju vari apgūt mūsu profesionālajā programmā “Līderis kā koučs” >>>

Dalīties: