fbpx

Kas darbiniekiem liek justies novērtētiem. 4 biežākās kļūdas. [2/2]

Iepriekšējā ierakstā uzskaitījām 5 soļusVīrietis zilā kreklā ar brillēm, kā vadītājs VAR paust savu novērtēju darbiniekiem tā, lai tie patiešām justos novērtēti.

Šodien par 4 biežākajām KĻŪDĀM novērtējuma paušanā.

  • Atzinība, nav autentiska vai ir vispārinājumu formā.

Atzinībai jābūt konkrētai un patiesai. Ir liela atšķirība starp pateicības izteikšanu pa ceļam uz durvīm un apsēšanos kopā, lai aprakstītu, kā vērtē viņa darbu, tā pozitīvo ietekmi uz komandu un/ vai organizāciju.

Jēgpilnas atzinības izpausmes (no darbinieku puses) bieži tiek raksturotas kā:

►savlaicīgas, atbilstošas un sirsnīgas,◄

bet tukšas frāzes, patiesībā, var būt sliktākas nekā, ja atzinības nav vispār.

Vadītājam arī rūpīgi jāizsver katra individuāls ieguldījums komandas darbā. Jo kopējais komandas sniegums var neatspoguļoti indivīda pieliktās pūles.

  • Uzņēmuma standarta procedūru atstāšana novārtā.

Daudzi aizņemti vadītāji uzskata, ka tādas procedūras kā gada pārskati, ceturkšņa pārbaudes un darbinieku izvirzīšana apbalvošanai ir veltīgs laika patēriņš.

Taču darbiniekiem tie ir svarīgi atskaites punkti, kas sniedz norādes par viņu progresu un veikumu. Kad vadītājs tos izlaiž, darbinieki bieži vien secina, ka viņi (nevis procedūra), ir tas, ko vadītājs nenovērtē.

Ja grasies atkāpties no uzņēmuma procedūrām, paskaidro to saviem darbiniekiem, lai viņi neuztver kā nevērību pret sevi.

  • Pieļauj situāciju, kad darbinieki jūtas izolēti no kolēģiem un organizācijas.

Vadītājiem ir daudz vieglāk redzēt, kāds ir katra cilvēka ieguldījums departamenta, organizācijas kontekstā. Darbiniekiem bieži vien tāda kopaina trūkst.

Kad vadītājs parāda, kā darbinieki savstarpēji ietekmē, papildina, izmanto viens otra darbu, veidojas izpratne un lielākas jēga no ikdienas darba.

  • Pēkšņas vai neizskaidrojamas izmaiņas atzinības izteikšanā.

Ja līdz šim neesi bijis pārāk dāsns atzinību teicējs, nepārcenties, jo tavus centienus uzskatīs par samākslotiem. Tā vietā, informē, ka attīsti savas līdera prasmes atzinības izteikšanā.

Velti laiku, lai pārrunātu, kā katram no darbiniekiem ir patīkamāk saņemt atzinību (publiski/ individuāli utml.). Svarīgi zināt darbinieku individuālās vēlmes.

Atzinības izteikšana var būt viegla (lai gan var sākotnēji prasīt laiku, lai apgūtu) un tā ir bez maksas.

Turklāt, tā ir lipīga – tā var plesties visos virzienos no kolēģa uz kolēģi, no darbinieka uz vadītāju.

Bet tikai tad, ja vadītāji ir iesaistīti šādas kultūras attīstīšanā.

Vadītāj,
  • Neuztver darbiniekus kā pašsaprotamu lietu.
  • Saki paldies personīgi, autentiski un sirsnīgi.
  • Liec saprast, ka Tev interesē darbinieku izaugsme un viņi kā indivīdi.
  • Iespējams, būsi pārsteigts, kādas liels izmaiņas var radīt mazas lietas.
Dalīties: